Technický popis služby MEDICA WATCH
Technický popis služby MEDICA WATCH
Poskytovatelem služby MEDICA WATCH je společnost České Radiokomunikace a.s, se sídlem Skokanská 2117/1, Břevnov, 169 00 Praha 6, IČO: 24738875, DIČ: CZ24738875, zapsaná v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze pod sp. zn. B 16505 (dále jen „CRA“ nebo „České Radiokomunikace“).
Na službu MEDICA WATCH se uplatňují Všeobecné obchodní podmínky poskytování služeb[1] (dále jen „VOP“) a v rozsahu, který je v nich vymezen, část Všeobecných obchodních podmínek pro velkoobchodní poskytování produktů a služeb MEDICA WATCH[2] (dále jen „VOP MEDICA WATCH“).
1 Co je to služba MEDICA WATCH
- Služba MEDICA WATCH je služba elektronických komunikací poskytovaná Poskytovatelem v rozsahu oprávnění a na základě osvědčení vydaných Českým telekomunikačním úřadem. Pokud nejsou výslovně definovány v tomto popisu, mají výrazy s velkým počátečním písmenem stejný význam jako ve Všeobecných obchodních podmínkách („VOP“), dostupných na ZDE (www.cra.cz)
- Předmětem Služby je zajištění elektronické komunikace mezi LoRaWAN zařízením a aplikací MEDICA WATCH portál, dále také aplikace, a zpřístupnění využití aplikace pro vizualizaci a reporting naměřených hodnot zařízeními zákazníka.
- Služba slouží jako nástroj k ukládání a reportingu měřených hodnot a není určena k dohledu kritických míst a zboží Uživatele.
- MEDICA WATCH portál je nástroj pro kontrolu dodržování teplotních parametrů požadovaných legislativou, s kontrolní funkcí Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL). Obecněji je určená pro potřeby skladování v rámci HACCP.
- Předmětem Služby je poskytnutí přístupu k aplikaci MEDICA WATCH portál, pro vizualizaci a reporting naměřených hodnot zařízeními Uživatele a umožnění elektronické komunikace mezi zakoupeným zařízením na e-shopu medicawatch.cz a touto aplikaci v definovaném rozsahu.
- Služba slouží jako nástroj k automatizovanému ukládání a reportingu měřených hodnot s možností alarmů a předem definovaných pracovních postupů v případě přesáhnutí prahových hodnot v měřené veličině. Služba není určena k dohledu kritických bodů a zboží Uživatele, s nutností okamžité reakce na změnu měřené veličiny.
2 Aplikace MEDICA WATCH - portál
- MEDICA WATCH portál je cílovým místem, do kterého jsou odesílány naměřené hodnoty teplot z kalibrovaných digitálních externích teplotních sond připojených k jednotkám zakoupeným Uživatelem na portále www. medicawatch.cz. Data naměřené veličiny (teploty) jsou přenášeny bez změny tak, jak byla získány z teplotní sondy, připojené k zařízení (komunikační jednotce). Během přenosu jsou data dvojnásobně šifrována a následně dekódována až v aplikaci, kde je implementována funkce, která dle popisu definovaného výrobcem převádí zašifrovanou hodnotu zpět na vyjádření teploty.
- Kromě dekódování naměřených hodnot a veličin z přenesených zpráv a jejich ukládání, provádí aplikace analytické zpracování dat a vytvoření následných akcí.
- Jedná o systém zajišťující celý proces péče o měření teploty vhodný pro jednoduché i komplexní instalace, napříč většími společnostmi s více pobočkami.
- Aplikace je navržena tak, že v normálním provozu automaticky a autonomním způsobem eviduje bezchybný průběh sledovaného provozu a automaticky generuje reporty vyžadované kontrolními orgány (především pak SÚKL). Zároveň vykresluje grafy, případně je možné vyexportovat naměřená data k dalšímu případnému zpracování.
- V případě, že vznikne „poruchová událost“, je systém nastaven tak, aby se minimalizovaly ztráty a případná zdravotní rizika plynoucí z nedodržení požadovaných teplotních limitů.
2.1 MEDICA WATCH portál hlavní procesy a funkcionality
- Evidence kalibračních protokolů – umožňuje k odpovídajícím teplotním sondám evidovat kalibrační protokoly, resp. jejich elektronické kopie.
- Export naměřených dat – naměřené hodnoty je možné, v případě potřeby, exportovat do souboru ve formátu csv.
- Grafy naměřených hodnot – naměřené hodnoty se automaticky v detailu čidla zobrazují v grafech. Základní nastavení historie naměřených údajů je zobrazení za posledních 48 hodin. Rozsah časové osy lze ale měnit libovolném rozsahu požadovaných intervalů.
- Automatické generování reportů – umožňuje nastavit automatické generování reportů a jejich export do pdf souborů.
- Monitoring parametrů přenosu v síti – sledovat parametry kvality přenosu informací v radiové síti a ztrátovost přenesených zpráv.
- Widgety – umožňují zobrazit všechny aktuální teploty, případně jejich teplotní průběhy na jedné automaticky aktualizované obrazovce.
- Ke každému snímači teploty (zařízení) je přiřazena odpovědná osoba. Pokud na sensoru měření teploty dojde k jakékoliv anomálii (překročení uživatelsky přednastaveného teplotního limitu, závada komunikace, výpadek napájení, …) je na to odpovědná osoba upozorněna varováním nebo alarmem v závislosti na závažnosti události.
- Kromě notifikace se vytvoří „poruchový lístek“, který musí odpovědná osoba řešit. Poruchový lístek lze uzavřít až po ukončení „poruchového“ stavu, např. při návratu teploty do požadovaných limitů. Poruchový lístek může vyžadovat (volitelně dle nastavení) povinné vyjádření odpovědné osoby.
- Organizační struktura, kontakty, matice odpovědností – pokud odpovědná osoba nereaguje na varování nebo alarmy, lze nastavit eskalační osobu, aby se zabránilo škodám způsobeným zvýšenou teplotou, která může mít vliv na sledované zboží.
- Správa teplotních sond, jejich identifikace, upozornění při jejich odpojení nebo výměně. Sondy jsou digitální a jsou dodávány kalibrované. Jejich správa umožňuje mít evidenci nejen samotné funkčnosti, ale především, že se sondami nedochází k nepovolené manipulaci – přepojování na jiná místa apod.
- Mapový podklad – uživatelsky komfortní přehled o všech instalovaných zařízeních napříč celou oblastí, zahrnující instalace i na více pobočkách jedné společnosti.
- Půdorysné plány - přehled o všech instalovaných zařízeních, instalovaných na jedné pobočce společnosti.
- Kategorie – uživatelsky nastavitelné limitní hodnoty formou šablony, pokud je větší množství sensorů, u kterých je požadované sledování stejných limitních hodnot.
- Havarijní plán – u zařízení je možné do dokumentace vložit havarijní plány – metodický pokyn co dělat v případě, že dojde k „poruchové události“. V momentě, kdy dojde k varování, postačí otevřít zpracovaný dokument a postupovat podle havarijního plánu.
- Fotodokumentace instalace – umožňuje vložit fotodokumentaci s konkrétním umístěním zařízení, jeho mechanickým upevněním a další důležité informace, které usnadní jeho dohledání a případnou manipulaci s ním v případě, kdy na něm došlo k poruše (např. vznikne požadavek na výměnu baterie).
2.2 Zobrazování historie naměřených dat v grafech
- Během provozu čidel vznikají požadavky na zobrazování naměřených hodnot v různých pohledech a časových osách. Komunikace zařízení je prováděna 1 krát za 1 hodinu.
- Aplikace vytváří automatické reporty pro každé aktivní zařízení po ukončení kalendářního měsíce. Takto vytvořené reporty uloží na serveru, zodpovědným osobám pošle odkaz na aktuálně vytvořený report a kdykoli jej nabídne k prohlédnutí či exportu.
- Report obsahuje kompletní křivku všech naměřených hodnot, v případě automatických reportů vždy poslední celý měsíc, dále přináší základní statistické hodnoty jako Minimum, Maximum, Průměr, Medián a Směrodatnou odchylku za uvedené období.
- V průběhu celého měsíce jsou zaznamenávány jednotlivé události typu Varování nebo Alarm. Standardně systém vyžaduje podání základních informací o kořenových příčinách vzniku těchto stavů od osob zodpovědných za každé zařízení v systému.
- Souhrn všech těchto událostí včetně obsahu povinných vyjádření odpovědných osob je uveden v automaticky generovaném měsíčním reportu.
- Report lze vygenerovat ve stejné datové struktuře v libovolném časovém rozsahu manuálně, kdykoli mimo automatickou reportní periodu.
2.3 Alarmy
- Administrátor eviduje všechny alarmy.
- Administrátor eviduje všechny vyjádření k alarmům.
- Ke každému alarmu je přiřazena odpovědná osoba, která je povinna zapsat vyjádření k alarmu a alarm uzavřít.
- Alarm má administrátorem nastavené eskalace, kdy upozorňuje, že není vyřešen, nebo nemá napsané vyjádření.
- Možnost pro každý senzor nastavit jednu úroveň alarmu pro zvyšující se teplotu.
- Pro alarmy se nastaví číselná hodnota ve stupních.
- Uživatel si sám může nastavit 2 úrovně alarmů pro rostoucí a pro klesající stav teploty.
- Uživatel volí libovolné formy alarmu – V aplikaci, SMS, email.
- Správce aplikace může za uživatele udělat jakoukoliv jeho činnost, včetně napsaní prohlášení k alarmu.
2.4 Příjem zpráv a pokrytí signálem
- Součástí služby je i přenos zpráv ze zařízení (čidla) do MEDICA WATCH aplikace.
- Poskytovatel si vyhrazuje limitovat nabídku služeb na konkrétní území ČR.
- O územích, kde je službu možné používat informuje na medicawatch.cz.
- Účastník je vyzván, před nákupem k ověření dostupnosti signálu v lokalitě předpokládaného užití služby.
- Za účelem pověření Poskytovatel zveřejňuje na medicawatch.cz mapy pokrytí, pro relevantní území v dostatečném detailu, nebo jiný adekvátní prostředek (seznam pokrytých adres apod.).
3 Subskripce vznik, změna, zánik
- K užití služby MEDICA WATCH je třeba mít aktivní účet v MEDICA WATCH aplikaci.
- K aktivaci účtu dojde zakoupením tzv. subskripce, nebo též předplatného.
- Zaplacením Uživateli vzniká nárok na poskytnutí licence k užití aplikace MEDICA WATCH, na definované (objednané období).
- Subskripce se objednává současně s každým zařízením (komunikační jednotkou, sensorem) na e-shopu medicawatch.cz.
- Subskripce vzniká až v důsledku doručení objednaného zařízení Uživateli a trvá po dobu, kterou zvolil Účastník v rámci objednávky na medicawatch.cz.
- Subskripce je první kalendářní měsíc po doručení poskytována bezplatně, pro každé nově připojené zařízení, které je nakoupeno na www.medicawatch.cz.
- Účastník bude vyzván Poskytovatelem k aktivaci určené platební metody.
- Počet subskripcí (Služba MEDICA WATCH) se váže na počet aktivních zařízení, která májí mít data zpracovávána v MEDICA WATCH portále. Na počet připojených digitálních sond se nebere ohled.
- Poskytovatel nenese zodpovědnost za chyby, které mohou vzniknout z nesouladu počtu subskripcí a aktivních zařízení.
- Účastník je oprávněn zrušit, nebo změnit subskripci kdykoli v průběhu trvání služby. V zájmu předcházení chybovým stavům, tak může učinit prostřednictvím Poskytovatele na uvedených kontaktech.
- Subskripce je splatná 1. dnem daného období.
- Subskripce zaniká nezaplacením dalšího období.
- Poskytovatel si vyhrazuje právo ukončit přístup k libovolnému pozdějšímu datu, než k datu exspirace poslední platné subskripce pro dané zařízení, z důvodu zvýšené ochrany Uživatele. Z takového období neplynou Uživateli žádná práva.
- Ukončením Subskripce zaniká možnost přístupu do aplikace MEDICA WATCH – portál.
4 Aktivace a ukončení služby MEDICA WATCH
- Uživateli budou doručena zakoupená zařízení, na doručovací adresu (ve smyslu VOP MEDICA WATCH) ve stavu, kdy je stačí umístit na požadované místo, připojit standardizovaným konektorem externí sondy. Není-li již od výrobce baterie připravena k využití, Uživatel vloží baterii/baterie.
- Zařízení je aktivní v síti již okamžiku doručení a je tedy schopné zasílat zprávy.
- Zařízení je již vloženo do MEDICA WATCH portálu (aplikace).
- Služba MEDICA WATCH, je aktivní okamžikem doručení zařízení, nejpozději však do dvou následujících pracovních dní.
- Uživateli jsou doručeny přihlašovací údaje.
- Od této chvíle má Uživatel přístup do MEDICA WATCH portálu až do konce platnosti poslední Subskripce.
- Defaultní stav po zřízení:
- je vytvořena se společnost,
- je v ní vytvořen administrátor,
- jsou k němu přiřazená čidla (přímo v nejvyšší organizační jednotce společnosti).
- Před ukončením služeb Poskytovatel doporučuje exportovat uložená data, pokud o to Uživatel má zájem.
- Po ukončení jsou všechna data o Uživateli, včetně všech údajů jím vložených, a naměřených hodnotách, vymazána.
5 Uživatelská podpora
- Podpora Uživatelů služby je především prostředky komunikace na dálku.
- K službě je k dispozici EASY GUIDE – jednoduchý návod k instalaci a ovládání.
- Poskytovatel udržuje aktuální podpůrné informační zdroje, jako jsou tutoriály, manuály, nápovědy, FAQ, tištěné manuály, videotutoriály.
- Rychlá podpora probíhá prostřednictvím kontaktního formuláře, nebo emailu na adresu uvedenou v kontaktech na www.medicawatch.cz.
- Podpora Uživatelů probíhá v pracovních hodinách.
6 Zařízení využitelná ve službě MEDICA WATCH
- Ke službě je možné připojit všechna zařízení (komunikační jednotky- čidla, sonda a další), která jsou aktuálně v nabídce na e-shopu na adrese medicawatch.cz.
- Nákup zařízení, výměna, reklamace a další, se řídí VOP MEDICA WATCH a aktuální produktovou nabídkou, uvedenou na www.medicawatch.cz
7 SLA - Service Level Agreement
- Service Level Agreement (dále jen SLA) definicí minimální úrovně kvality poskytovaných Služeb.
- SLA umožňuje definovat kvalitu a garance Služeb pomocí vybraných parametrů.
7.1 Definice dostupnosti služby
- Účastníkovi je poskytováno pokrytí území, ke kterému dobrovolně připojuje schválená zařízení, bez fyzické asistence Poskytovatele, a to prostřednictvím čerpání služeb MEDICA WATCH.
Účastníkovi je umožněn přístup do aplikace MEDICA WATCH v rozsahu, dle počtu platných Subskripcí. Poskytovatel negarantuje přítomnost signálu na daném území. Nepřítomností signálu nevznikají Účastníkovi žádné nároky na plnění ze strany Poskytovatele.
- CRA se zavazují opravit nefunkční prvky své sítě v co nejkratším čase tak, aby mohly být Služby s dostatečnou uživatelskou zkušeností využívány.
- Nedostupnost služby bude Účastník hlásit na poskytnutých kontaktech.
- Poskytovatel garantuje doručení všech zachycených zpráv do aplikace MEDICA WATCH.
- Nejpozdější garantovaný termín doručení zprávy je 12 hodin od jejího zachycení.
Za nedostupnost služby se považuje neschopnost doručit zprávy zachycené sítí CRA z více než poloviny aktivních zařízení na službě.
- Garantovaná měsíční dostupnost služby 95,00%
7.2 Výpočet dostupnosti služby
- Dostupnost se sleduje v měsíčním intervalu. Interval se vztahuje vždy ke kalendářnímu měsíci.
- Pro výpočet dostupnosti Služby ve sledovaném období se použije následující vzorec:
Dostupnost služby = (𝑇𝑆 − 𝑇𝑁) / 𝑇𝑆 * 100%
TS značí období, po které má být Služba podle smlouvy v daném měsíci Účastníkovi poskytována, s výjimkou doby oprávněného omezení poskytování služby ustanovení bodu 8 Všeobecných podmínek.
TN značí období, po které Účastník nemohl Službu řádně užívat z důvodů na straně Poskytovatele.
- Doby a období se počítají na celé, byť jen započaté minuty a dostupnost se vyjádří v procentech zaokrouhleně na dvě desetinná místa.
Do doby nedostupnosti Služby TN se nezapočítávají poruchy, které jsou mimo Síť Poskytovatele a poruchy, o nichž Poskytovatel objektivně zjistil, že nemají příčinu na straně Poskytovatele, nebo že je zavinil Účastník.
7.3 Doba provádění plánované údržby
Pro zajištění plánované údržby zařízení a pro zajištění prací, souvisejících s rozvojem technické infrastruktury sítě elektronických komunikací Poskytovatele, jsou vymezeny pravidelné časové intervaly – tzv. „servisní okna“, a to v následujících dnech a hodinách:
- Servisní okno „A“: – každé úterý v lichém kalendářním týdnu v době od 01:00 do 09:00 hodin.
- Servisní okno „B“: – každá sobota v sudém kalendářním týdnu v době od 14:00 do 19:00 hodin.
Poskytovatel se zavazuje, že bude využívat servisních oken pouze v případech, kdy provádění údržby nelze za použití rozumného úsilí zajistit bez přerušení služby.
- V době servisního okna nemusí být Služba poskytována a tato doba není součástí doby trvání služby v měsíci-TS, ani doby nedostupnosti Služby TN.
7.4 Postup řešení poruchy Služby
- Za poruchu služby se považuje především nedoručování zpráv ze sítě Poskytovatele do aplikace MEDICA WATCH, nebo:
- Aplikace není dostupná.
- Není možné se přihlásit do aplikace.
- V Aplikaci nejsou dostupné informace o zařízeních Uživatele.
- Není možné manipulovat se zařízeními Uživatele.
- Není možné používat některé základní funkce Aplikace, popsané v těchto Podmínkách.
- Problémy se vzhledem aplikace a uživatelským rozhraním se považují za poruchu za předpokladu, že jsou takového rozsahu, že znemožňují řádné užití aplikace.
- Oznámení poruchy Služby je určeno okamžikem nahlášení poruchy prostřednictvím Poskytovatelem stanovených komunikačních kanálů, nebo popřípadě telefonem na pracoviště dohledového centra Poskytovatele na telefon: 800 90 80 90
- Sdělení spojená se vznikem nebo opravou poruchy musí obsahovat tyto náležitosti:
- identifikaci Účastníka
- místo (název) a adresu provozování Služby
- identifikaci zařízení, na němž se projevuje porucha (pokud je známo)
- popis poruchy, nebo nesprávného chování aplikace
- čas, kdy se porucha projevila - T0
- čas nahlášení poruchy - T1
- Vznik poruchy je určen okamžikem označeným T1,kdy jedna smluvní strana sdělí druhé smluvní straně, že byly zjištěny hodnoty parametrů Služby mimo povolené meze, nepravidelnosti nebo přerušení provozu služby.
- Porucha způsobená třetí osobou, je považována za závadu na straně účastníka.
- Poskytovatel má právo účtovat Účastníkovi náklady spojené se zjišťováním a odstraňováním závady v případě, že po oznámení závady účastníkem objektivně zjistí, že závada není na straně Poskytovatele nebo že závadu zavinil uživatel, případně že závada vůbec nenastala. Tyto náklady budou stanoveny podle níže uvedených jednotkových cen:
- práce servisního technika 800,- Kč/hodinu,
- doprava 20,- Kč/km
- Náklady na materiál budou vyčísleny individuálně s ohledem na vzniklou závadu.
- Ceny jsou stanoveny bez daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“). K uvedeným cenám bude připočteno DPH v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
- Okamžik opětovného zprovoznění nastává okamžikem, kdy se Služba vrátí do funkčního stavu. Okamžik je označen Topr.
- Poskytovatel sdělí, Uživateli, pokud je to možné a efektivní, že byla Poskytovatelem dokončena obnova Služby po poruše.
- Období mezi okamžikem T1 a Topr je považováno za dobu nedostupnosti Služby v případě, že porucha má příčinu na straně Poskytovatele.
- Porucha, o níž Poskytovatel objektivně zjistil, že nemá příčinu na straně Poskytovatele, se nezapočítává do doby nedostupnosti Služby (TN).
- Neprodleně po oznámení vzniku poruchy T1 začne Poskytovatel s jejím odstraňováním.